Saturday 16 April 2011

damai's camping :D

KEM DAMAI 2011 


bagi geng2 aku korang mesti thu ape yg aku nk cte sal KEM DAMAI nie kan ??? haha .. yg x thu 2 meh sini den nk habaq kat hang pa suma .. kem nie sgt2 lah best dan terindah buad aku selama aku hidop nie .. first time berjauhan dgn kluarga selama 3 hari .. mmg best best dh x thu nk ckp best mcm mne lg dah .. best lagi drpd rasa pizza .. haha .. byk pengalaman ble pergi kem dgn kwn .. ramai2 .. klau yg x pernh pergi kem 2 disarankan pergi lah ye .. rugi tauu .. aku pon first 2 teragak2 jugak nk pergi .. tp ble fikir 1000 kali .. lebih baik pergi .. ble lg nk test kan .. so aku pergilah .. erm .. pe yg aku nk cte skrg bout pengalaman aku kat sane lahh .. first day .. mcm biase lah pasang khemah , buad bnde alah2 je lah .. contohnye mcm nie ..

-
-




p/s : abaikan yg tgh berpelukan di tepi 2 .. fokus sbenar pd bju kuning yg tgh bersusah payah buad gajet ampaian kain yg entah pape ..







 then solat x lupe okee .. jgn bg alasan air kat sane x bersih nk ambek air smbhyang .. malam pon berlalu .. nie lah yg aku nk cte sbenarnye .. bg yg dh pnh ase NIGHTWALK korang mesti paham perasaan aku .. :( .. ble sebut nightwalk xde sape yg akn berbangga ckp "ekeleh .. nightwalk ?? kacang jelah .. x takot langsung" .. jgn nk mnipu eh .. walhal kaum adam pon ade yg menangis2 sbb takut .. menggigil aku ble jam dh tepat pkul 12 malam .. perkara yg aku xnk terjd sepanjang aku pergi camping .. kne jln sorang2 plak 2 .. adeh .. aku dgn jujurnye nk ckp kat korang akuu mmg mnagis over2 sgt .. bkn over excited tp akuu takutt .. takut yg teramat sgt .. turn aku pkul 3.30 pagi .. bermule lah hidup dan mati aku selepas aku melangkah masuk lorong2 hutan yg gelap .. paham2 jelah korang .. dh nme pon aku takot xkan aku sengih2 plak msuk dlm 2 .. first time aku jerit melolong mcm 2 .. aku ase hantu2 pon bleh jd pekak ble dgr aku jerit .. tekak nie mcm nk terkeluar jee .. btw .. 2 pengalaman yg bermakna sgt2 kat aku .. bleh lah aku tgk hantu2 dgn real .. :) .. second day plak mata aku nie dh jd mcm mata panda yg cute2 2 .. sejam je dpt tidur selepas aktiviti nightwalk .. terbayang2 lg hantu2 yg mengacau aku mcm nk suh aku pengsan kat situ haha .. second day nie best sgt .. byk aktiviti .. pg2 lagi dh cergas2 buad senaman .. korang ingt aku x pndai ke nk bersenam2 nie .. x percaya tgk pic nie plak ..

-
-

p/s : tengok ! betapa aku aktif dalam bab-bab bersenam nie .. saje xnk tunjuk .. haha



lepas solat zuhur start plak aktiviti merentas halangan/jungle tracking .. mmg bez ble dpt mandi air lumpur yg berbau busuk .. satu lg pengalaman yg korang bleh dpt ble pergi camping .. haa ,, aku pon nk share2 jgk lah pic nie bg korang tgk ..

-
-


p/s : best tau dpt landing atas lumpur mcm 2 .. tp pernah ke terfikir lumpur 2 dh tercampur dgn ape ?? hurm .. pic atas 2 rasa mcm kat sunway lagoon .. haha .. cume x tinggi je .. 



lepas blik dr hutan 2 sume dh jd mcm penduduk zombi .. haha .. semua mke penuh dgn campuran tanah dan pape jelahh .. tp seronok .. lepas dh bersih2 diri sume .. aktiviti sukaneka plak .. sgt menggeletek hati tgk gelagat and aksi2 peserta .. haha .. aku pon join jgk tauu .. BAWA BOLA PING PONG GUNA KAYU HOKI .. haha .. menggelabah aku nk habiskan permainan 2 .. byk lg permainan yg laen cme aku je jual mahal xnk masuk .. malu lah .. :)

-
-
p/s : yang dibulatkan 2 aku .. PBSM kalah acara nie disebabkan kecuaian aku pegang kayu hoki 2 terbalik .. mcm mne bola 2 nk gerak .. buad malu mke je =_=''


selepas aktiviti sukaneka dh abis .. aktiviti malam pulak dgn malam kebudayaan .. mcm2 lakonan ade .. x kering gusi lahh ble tgk lakonan2 2 sume .. yg x dtg kem nie , sekali lg aku nk ckp sgt rugi .. btw PBSM x dpt ape2 pon ..
tp x ksh pon yg penting pegi camping sbb nk suke2 .. bkn nk lawan sgt pon .. third day plak hari yg aku tunggu2 sbb aku nk blk sgt2 .. sebelum blk ade plak pertandingan kawad kaki .. excited lah jgk .. semangat aku kawad tau .. tebalkan muke jee ble org ktawe .. sbb aku nk sumbang ckit markah dkt unit PBSM yg x brape nie .. well .. aku dh pon buad yg terbaik .. alhamdulillah .. selepas pertandingan 2 selesai .. ape lagi .. baliklahhh .. dh sampai umah aktiviti seterusnya membongkang atas katil .. landing abis2 .. topup blk tidur yg x cukup mase kat camping .. sekarang aku rindu sgt2 kat kem 2 .. rase mcm nk pergi lg .. cume aktiviti nightwalk 2 dibatalkan lah .. hehe .. so , lepas nie korang join lah kem nie yee .. dh pergi sekali mesti nk pergi berkali2 .. :D

p/s : good luck PBSM .. tahun depan insyaallah ade harapan nk tersenarai naib juara jelahh :)




thanks 4 reading !

No comments:

Post a Comment