Friday 29 April 2011

Mencintai tetapi tidak dicintai

pernah ke korang rasa situasi macam nie ?
mencintai tanpa dicintai ?.. alahaii .. jiwang plak aku malam2 buta nih ,, 
yee .. aku tahu korang pnh rasa perasaan yg mcm nie .. mungkin dulu , sekarang atau mungkin di kemudian hari .. kte x tahu ape takdir yg ditentukan utk kita lepas nie .. mungkin sekarang aku boleh gelak2 guling2 atas katil dan berbahagia tapi xde sape yg tahu aku akn menangis meraung dan menghabiskan tisu yang mak aku belikan utk aku bawa ke sekolah hari-hari .. hehe .. dah-dah lah merapu ke tempat lain*..dan
sangat menyakitkan hati bila kita mencintai seseorang tetapi x berbalas mcm kte harapkan .. dan sgt menyakitkan lagi hati ble org yg disukai sengaja bermain2 dgn hati kita walaupun dia dh tahu ape yg tersirat dalam hati kita .. mesti rsa nk tenyeh2 je mke dia .. nk ketuk2 je kpale dia .. org yg mcm nie bleh dianggap org yg tidak punya perasaan dan hati ye wahai sekalian .. sekejap je kita boleh menyayangi seseorang tetapi mngambil masa seumur hidup utk melupakan .. Allah mungkin sengaja nk pertemukan kita dgn org yg bukan sesuai utk kita sebelum kita dipertemukan dgn org yg betul2 ditakdirkan utk kita .. aku pun pnh trase sakitnya ble dh menghadapi situasi mcm nie .. tapi itu dulu , waktu aku tgh duk syok-syok bercintan-cintun , angau sana-sini .. sekarang aku sudah insapp .. yang aku kejar sekarang cita-cita bukan cinta .. cehceh .. berkata-kata plak .. maaf ye .. so aku nk bgtau korang melalui pengalaman aku .. mungkin korang rasa aku masih begitu kecil untuk kongsi hal2 macam nie dgn korang sume .. tp ape salahnye klau aku nk berkongsi .. betul tak ? betul tak ? agak kepoyoan sedikit .. hikhik .. x salah kalau kita menyayangi tapi dgn syarat tidak melebihi sayang kita pada Allah .. bila sakit hati , kecewa , patah hati , hati hancur mesti nk menangis jee 24 jam .. kte patut menangis klau dh hati 2 sakitt sgt ,, bleh lah legakan sikit demi sikit sakit 2 .. tapi bukan menangis jln penyelesaiannya .. tp berdoa .. lg baekk .. korang patut amalkan selalu buad mcm nie .. and sentiasa tersenyum walaupun hati korang susah utk gambarkan perasaan gmbira .. lupakan dia walau sesusah mana sekalipun .. kalau korang dh tahu yg dia x mungkin pandang korang x perlu lah nk tunggu2 lagi .. teruskan perjalanan klau dh mmg dia bukan jodoh kita .. x perlu lah nk balas balik kesakitan yg dia bg sbb masa dan takdir akan membalas balik .. korang mesti pnh dgr setiap perbuatan/perlakuan kita akan dibalas dgn perbuatan yg sama .. aku setuju sesangat .. sbb dunia kita berputar dan waktu berjalan .. jd x peliklah klau suatu hari kita akn rasa perbuatan yg pnh kita lakukan dulu .. kalau korang rasa sakitnya dia pun mesti akan rasa sakitnya .. klau korang menangis kerana dia mungkin suatu hari dia akan menangis kerana korang ..lumrah hidup selalu mcm 2 .. takdir seolah bermain2 dengan perasaan .. kita selalu mencintai org yg x mencintai kita ,, kita selalu menangisi org yg x pedulikan kita dan kita selau teringat dekat org yg x pnh ingt kita ..cikgu aku pnh ckp ' kalau Allah x beri jodoh kita kat dunia,akan ada jodoh kita di akhirat' dan aku rasa jodoh di akhirat lebih bermakna sbb kekal selamanya .. so wake up lah bg korang2 yg tgh kecewa kerana cinta x berbalas .. bunga bukan sekuntum , kumbang bukan seekor .. klau sekarang dia yg terbaik utk korang tp percayalah masih ade yg lagi terbaik utk korang di hari esok .. jgn bazirkan air mata tapi jimatkan .. jgn hilangkan senyuman tp tetapkan .. perjalanan hidop masih jauh .. masih bnyk yg belum kita tempuh .. mata aku pon dh bukak tutup bukak tutup .. ngantuk sgt lah nih .. renung2kanlahh .. wassalamm :)






thanxs 4 reading !

No comments:

Post a Comment